אֶלוּסיוּס ארצ‘ר חייב התחלה חדשה. אחרי שפענח פרשיית רצח ונחלץ
ממנה בעור שיניו, הוא מחליט לנסוע לקליפורניה. שם, אומרת השמועה,
אפשר להרוויח הרבה כסף אם אתה חרוץ, בר מזל, פושע - או שלושתם.
בדרך ארצ‘ר עוצר ברינוֹ, נבדה, שם אלת המזל מזמנת לו צרור מזומנים
ומכונית אדומה. יחד איתה מגיעה שותפתו לשלב האחרון של המסע:
שחקנית שא... פתנית בשם ליברטי קלהאן, שמתכננת לנסות את מזלה
בהוליווד. אבל כשהשניים מגיעים לבֵּיי טאון, קליפורניה, ארצ‘ר מגלה
במהירות שהמוני האנשים שנהרו לשם בחיפוש אחר עושר נחתו בגן עדן
מזויף, שלמעשה מזכיר יותר גיהינום.
ארצ‘ר מציע את עצמו לעבודה במשרד חקירות פרטי, השייך לסוכן אף־בי־איי
אגדי לשעבר, ומייד מוצא את עצמו בליבה של שערורייה: תיק סחיטה
של פוליטיקאי עשיר ומקושר שרץ לראשות העיר. כאשר גופות מתחילות
להיערם, ארצ‘ר חייב להסתנן לעולם של בתי בושת, מאורות הימורים וסוחרי
סמים. ואז הוא מגלה שאם לא ימצא את הרוצח במהירות, ביי טאון עלולה
להיות מקום מנוחתו האחרון.
במרכזו של המהמר ניצב גיבור מבריק וקשוח, מחוספס אך רגיש, שסוחף
את הקוראים לאמריקה של סוף שנות ה־ 40 , שבעצם לא שונה כל כך מזו
של היום. הספר כתוב בסגנון הקולח והשנון של דיוויד באלדאצ‘י, שמגיע
כאן לשיאים חדשים ומעניק חוויית קריאה מושלמת.
כל ספריו של דיוויד באלדאצ‘י, וביניהם ‘מרסי‘, ‘אור יום‘, ‘צל כבד‘ ו‘חסד
אחד‘, יצאו לאור בעברית בהוצאת מודן והפכו לרבי־מכר בארץ ובעולם