9531
Toggle navigation
התחברות / הרשמה
חיפוש לפי שם ספר או סופר/ת
לרבי המכר של לייזה פאנלים בחצי מחיר - לחצו כאן
ספרים לחופשה
חדש על המדף
ספרים אהובים בטיקטוק
ספרי סיפורת
ספרי קומדיה רומנטית
ספרות מקור
רומן היסטורי
ספרות מתורגמת
הסדרה לספרות יפה
כל ספרי סיפורת
מדע בדיוני ופנטזיה
ספרי רומן רומנטי
הצג הכל ...
ספרי מתח
ספרי מתח
ספרות מתורגמת
ספרות מקור
ספרי אימה
מתח סקנדינבי
כל ספרי המתח
הצג הכל ...
עיון והדרכה
ספרי בודהיזם
סדרת פסיכה
ספרי היסטוריה ומלחמות
ביוגרפיות
מדריכים
הגות פילוסופיה ושירה
בריאות ותזונה
מוסיקה ותווים
ספרי פסיכולוגיה
עסקים, ניהול וכלכלה
הריון, לידה, זוגיות ומשפחה
יהדות
כללי
כל ספרי עיון והדרכה
הצג הכל ...
ילדים ונוער
ספרי גני ילדים
ספרי נוער
נוער צעיר
מדריכים ואטלסים לנוער
ראשית קריאה
ספרי פעוטות
ספרי קומיקס
ספרי עיון והעשרה
סדרת הרפתקה
ספרי ספורט
משימה עולמית
שעת קריאה
הצג הכל ...
בישול ואפיה
בישול
אפיה וקינוחים
אז מה אוכלים היום?
צמחוני וטבעוני
בישול עולמי
ספרים ברוסית
ספרי בישול לילדים
כל ספרי בישול ואפיה
הצג הכל ...
משרד הביטחון
האוניברסיטה משודרת
כללי
אנגלית
כללי
ספרי פנאי
ספרי מתנה
מחזות בית צבי
אלבומים
טבע וארץ ישראל
אמנות
ספרים באנגלית
ספרי צביעה
הצג הכל ...
הבלוג
אודות מודן
about us
יצירת קשר
הגשת כתב יד
הצהרת נגישות
תקנון רכישה באתר
משלוחים והחזרות
ביטול עסקה
בית
כל ספרי עיון והדרכה
המחקר האיכותני
שתף באמצעות
המחקר האיכותני
נעמה בן יהושע
הוספה למועדפים
ספר מודפס
מחיר
44.00
₪
מחיר מקורי לפני הנחה
88.00
₪
רכישה מרוכזת
תקציר
עד לשנים האחרונות עסקו רוב המחקרים בחינוך בארץ ובעולם בגישות מחקר פוזיטיביסטיות, שביקשו למצוא קשר בין משתנים כמו סוג הטיפול או התכנית שהופעלה בכיתה לבין התוצרים, ההישגים או העמדות שהתקבלו.מחקרים אלה טיפלו בשני קצותיו של תהליך ההוראה והלמידה אבל לא בתהליך עצמו.שאלות כגון: מה מתרחש אצל הילד בתהליך הלמידה? איך תופשת היועצת את תפקידה? איך מתמודדת המורה עם שכול בכיתה? הן דוגמאות בודדות לשאלות, שנדרש לענות עליהן בגישות מחקר איכותיות ולא בגישות פוזיטיביסטיות.גישות המחקר האיכותי, הנטורליסטי, מבקשות להבין ולפרש את תהליך ההוראה והלמידה, כפי שהוא נתפש עלידי המ
...
שתתפים והחוקר כאחד. באמצעות חושיו החוקר הוא כלי המחקר העיקרי בשיטות האיכותיות. הנתונים העשירים בתיאורים נאספים בעזרת תצפיות ממושכות בנושא המחקר בתנאים טבעיים, בעזרת ראיונות רבים עם המשתתפים, וכן עלידי איתור מסמכים כתובים ואפילו צילומים, היכולים להוסיף להבנת המחקר. ניתוח הנתונים יוצא מהחומר שנאסף באתר הנחקר, ופירוש הממצאים מגדיל את גוף הידע בסוגיה הנחקרת.הספר מעלה את הבעייתיות של גישות מחקר איכותיות, ומציע דרכי התמודדות באמותמידה של מחקר מדעי.פרופ נעמה צבר בן-יהושע, ראש החוג להכשרת עובדי חינוך באוניברסיטת תל-אביב, קיבלה את הכשרתה המחקרית (בביולוגיה) במחקר פוזיטיביסטי, ובמהלך השנים חיפשה גישות הולמות יותר למחקרים במדעי ההתנהגות. היא היתה בין החלוצים להחדרת גישות איכותיות ולהוראתן במחקר החינוכי בארץ. זה למעלה מעשר שנים שמחקריה מתבססים בעיקר עליהן, והספר צמח מנסיונה העשיר בתחום זה.
קרא עוד
עוד על הספר
הוצאה לאור
:
מודן
שנת הוצאה
:
לא קיים נתון
ז'אנר
:
עיון והדרכה
,
כללי
ביקורות הקוראים
(0 דירוגים)
הוסף דירוג
x
כתוב ביקורת
הוסף דירוג
*
שלח ביקורת