ריד הייסטינגס, מייסד נטפליקס, מציג בפעם הראשונה את התרבות העסקית הייחודית ופורצת הדרך שמאחורי אחת החברות המקוריות, החדשניות והמצליחות בעולם.
מעולם לא הייתה חברה כמו נטפליקס. היא הובילה מהפכה בתחום הבידור, הרוויחה מיליארדי דולרים ושבתה את דמיונם של מיליוני צופים ביותר מ־190 מדינות. כדי להגיע לגבהים אלו, נטפליקס, שבתחילת דרכה ב1998 הייתה חברה להשכרת סרטים בDVD, נדרשה להמציא את עצמה מחדש שוב ושוב, דבר שלא היה מתאפשר אלמלא עקרונות הניהול הרדיקליים ופורצי הדרך של ריד הייסטינגס. הייסטינגס מרד במסורות הניהול השמרניות ובנה תרבות עסקית חדשה שאפשרה
... לנטפליקס להישאר דינמית ולהתאים את עצמה לצרכים המשתנים תדיר של הלקוחות ושל השוק. רעיונותיו של הייסטינגס מתמקדים בחירות ובאחריות, ומעמידים במרכז את עצמאותם ואת יכולותיהם של העובדים. בנטפליקס שוכרים את האנשים הטובים ביותר בשוק ומצפים מהם לתפקוד שהוא לא פחות ממצוין בנטפליקס אין מנגנוני בקרה ופיקוח, אין הגבלה על חופשות או הוצאות, החדשנות עומדת מעל היעילות, והעובדים מקבלים ביקורת מעמיתיהם לעיתים קרובות ומתבקשים לתת ביקורת בעצמם.
כשהייסטינגס וצוותו הגו לראשונה את העקרונות יוצאי הדופן האלה, ההשלכות לא היו ידועות. אך בתוך זמן קצר שיטותיהם הוכיחו את עצמן, ונטפליקס הפכה לאחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם.
ביוצאים מן הכלל נחשפת לראשונה האידיאולוגיה השנויה במחלוקת שמנחה את נטפליקס ושהובילה לתוצאות מעוררות קנאה. הספר משלב בין סיפור ההקמה של נטפליקס, קורותיו של הייסטינגס כיזם וראיונות עם מאות עובדים ומנהלים בנטפליקס בעבר ובהווה, על מנת להציג לקוראים את הסיפור המרתק על הפילוסופיה שמאחורי אחת החברות החדשניות, המקוריות והמצליחות ביותר בעולם.