תקציר
הספר העבר כבעל משמעות דן בהיבטים שונים של הוראת ההיסטוריה, והוא מיועד למורים ולסטודנטים המכשירים עצמם להוראת היסטוריה. הספר עוסק במקורות, בתמונות ובמפות כאמצעים ללימוד היסטוריה, בשאלות לתלמידים, ובבעיות ערכיות הקשורות בהוראת היסטוריה. משולבות בו דוגמאות רבות מתוך ספרי הלימוד שבהוצאת המרכז לתוכניות לימודים, ומספרים שהוכנו על פי תוכנית הלימודים החדשה לחטיבה העליונה. המחבר, ד``ר שלמה שביט, עסק שנים רבות בהוראת היסטוריה. מאז הקמת המרכז לתוכניות לימודים במשרד החינוך והתרבות הוא מכהן בו כמרכז הפרוייקט להיסטוריה בבתי הספר הממלכתיים הכלליים.