ספר זה בא לשמש מבוא לעולמו של הסיפור המקראי, בספר עולות השאלות הבאות: כיצד המקרא מתייחס לחלקים הסיפוריים שלו? האם הסיפורים במקרא הם בעלי מאפיינים משלהם וניתן לדבר על ייחודו של הסיפור המקראי? כיצד ניתן לקבוע מהם גבולות הסיפור? מי אחרי לכותרת שלו? האם קורא של סיפור מקראי צריך להביא בחשבון שיקולים מעולמו של חקר המקרא? מי הוא הכל-יודע והכל-יכול בסיפור המקראי - אלוהים או המספר? כיצד מעוצבים העלילה, הדמויות, הזמן והמקום? האם קימת זיקה בין התוכן לבין הצורה והאם לסיפור יש משמעות אחת או יותר? ייחודו של הספר הוא דווקא בצמצומו ובהיותו מבוא מעולה לנושא... ים המוצגים בו.
יאירה אמית היא פרופסור בחוג למקרא ובבית-הספר לחינוך של אוניברסיטת תל-אביב, בין ספריה שראו אור בעברית: ספר שופטים - אמנות העריכה, ירושלים 1992; היסטוריה ואידיאולוגיה במקרא, אוניברסיטה משודרת, משרד הביטחון - ההוצאה לאור, 1997. פירושה לספר שופטים ראה אור בסדרה ``מקרא לישראל``, תל אביב - ירושלים, 1999, וספרה על פולמוסים סמויים בסיפורת המקראית יראה אור בעברית בקרוב.